maandag 28 juli 2014

Emigration Stake


Maandag 30 juni 2014

HEEEY allemaal!!!
Well, hier zit ik dan!
Zoals jullie waarschijnlijk al uit betrouwbare bronnen hebben vernomen ben ik naar de Emigration Stake overgeplaatst. De Emigration Stake is downtown Salt Lake!!!! :D Helaas is Temple Square out of our mission -_- en ik ben er letterlijk like 10 blokken van waar we wonen -_- meh. Maar ik vind het hier super awesome!

The Avenues (dat is de wijk waarin we wonen, vergelijkbaar met de wijk Aa-Landen. dus niet een kerkwijk) is supercool! Het is een gebied met veel appartementen en oude Victoriaanse huizen in de lower Avenues en een gebied met ENORME en GIGANTISCHE huizen van SUPERrijke mensen! Serieus, mensen in de upper Avenues wonen  in kastelen en paleizen (ongeveer)! O.o It's CRAZY!!! Ik moet er nog steeds aan wennen!

Afgelopen zaterdag gingen we bij enkele leden langs en deze mensen wonen helemaal op de top van een van de bergen, dus we hadden uitzicht op de hele vallei! :D dus ik kan de Salt Lake zien en het vliegveld en ook de Salt Lake tempel en de Church headquarters! :D It's sooooo coooool!



oh mijn hemel, mijn Nederlandse skills gaan echt achteruit XD elke keer wanneer Elder Scherf en ik elkaar zien proberen we Nederlands te spreken en dat gaat hem aardig goed af, maar ik verpest het altijd, want ik kan echt niet meer in het Nederlands denken, hahaha. 

 
Afgelopen week hadden we een paar wondertjes en geweldige ervaringen! Oh trouwens, we hebben nu twee paar zendelingen in deze stake! :D Dus Sister Orellana en ik are covering de ene helft ( alleen maar 4 wards! mijn hemel, wat een rustige zondag was het gisteren! In canyon rim gingen we naar de kerk van 9 tot 5, en naar ongeveer 5 wards. nu gingen we alleen maar 2 wards en we waren om 2 uur al klaar! dat is wel eventjes wennen :))
 

afgelopen P-day 'this is the place'
Afgelopen donderdag kregen we een telefoontje van een van de bischoppen. Hij vertelde ons dat hij iemand voor ons had gevonden om te onderwijzen!!! :D De volgende dag hadden we een les met deze broeder en het was supergeweldig! We onderwezen hem de herstelling and we invited him to be baptized, but he said no. so. Hij woont een paar maanden elk jaar in Utah, want hij heeft hier in glazenwasser bedrijf. De rest van het jaar woont hij in Mexico. volgende week gaat hij terug naar Mexico tot aan de herfst -_- We gaven hem de 'opdracht' om het Boek van Mormon te lezen, te bidden en hopelijk vindt hij de zendelingen in Mexico en kan hij daar gedoopt worden! 

Gisteren hadden we een les met een van onze onderzoekers. We onderwezen hem het evangelie van Jezus Christus (geloof, bekering, doop, de gave van de Heilige Geest en volharden tot het einde). Terwijl we over de Heilige Geest spraken vroegen we hoe hij zich voelde? Wanneer hij de Heilige Geest voelde... Hij zei dat hij zich zo gelukkig voelde, dat de dingen waar waren en hij zei dat hij het voelde terwijl we hem onderwezen!!! :D Woooohooooo!!! :D dus we invited him to be baptized and he said YES!!!!!!!!! :D WOOOOOHOOOOOOOO!!!!!! We gaven hem 19 juli als doopdatum en hij zei dat hij het al aan had komen voelen dat hij soon gedoopt zou worden, maar hij zei dat hij erover zou bidden en dat hij het ons volgende week zal laten weten!!!! :D WAAAAAAAAAAH!!!!! I'm SO excited!!!! :D

Deze man is trouwens best interessant, want hij is een Muslim convert. Hij gelooft in Jezus Christus als onze Verlosser en in God en alles, supergrappig. Want normaal gesproken geloven moslims daar dus niet in :). Tijdens de les viel hij steeds bijna in slaap! Nee, dat was niet omdat we zo saai zijn, hahaha. Sister Orellana had me al gewaarschuwd dat dat gewoon elke keer gebeurd :P Zo grappig om dit te zien!

oudste kapel van de kerk in SLC
Maar goed, hopelijk kunnen jullie uit deze email opmaken dat het goed met me gaat en dat ik het hier naar m'n zin heb! :) ik moet nog wel aan alles wennen, want elke companion en elk gebied en elke zone is anders, en dat vind ik soms eerlijk gezegd wel moeilijk. want in canyon rim wist ik alles te vinden en kende ik de leden en onderzoekers etc, maar hier weet ik dus niks (nu weet ik al meer dan ik wist een paar dagen geleden), dus ik voel me weer als een groentje! dus I was frustrated by myself, maar nu leer ik meer geduld met mezelf te hebben en op de Heer vertrouwen :) dus alles komt goed! :D 
 
Ik houd van jullie allemaal!!!! YOU ARE THE BEST!!!! :D
 
Ik hoop dat alles goed gaat in Nederland (woop woop, ik ben zo blij dat Nederland heeft gewonnen gisteren! :D Onze buurman is inactief, dus door voetbal kunnen we met hem praten. Elke keer wanneer hij ons ziet geeft hij ons een update! :)) hahahha,  Ik heb nog NOOIT zoveel nationale trots gehad, hahahah! Eigenlijk...heb ik nog nooit nationale trots gehad until now, ahahahha! 
Maar goed, MISSIONS ARE THE BEST!!!!:D
 
Lots and Lots of Love
Sister Spijkerman

ps oO ja!!! Afgelopen maandag gingen we naar 'This is the Place'!!! :D De plek waar Brigham Young de openbaring kreeg dat ze zich in die vallei moesten vestigen! :D echt supercool! :D
 











 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten