maandag 28 juli 2014

Pioneer trek and general authorities

Maandag 21 juli 2014
 
Een hele goede morgen allemaal!
Man, wat is het leven toch geweldig! Vandaag hebben we een halve p-day, omdat we morgen met de zending een pioneer trek gaan doen in Wyoming. Dus dat gaat helemaal geweldig worden! :D Alleen...het is hier zoooooo heet! Dus dat word lekker zweten morgen....

Maar goed, het zal een geweldige ervaring zijn! :D Afgelopen week hadden we een hele goede week! Ik weet niet of ik jullie had verteld dat Sister Orellana en ik slechts in een halve ring werken, dus 4 wijken. En sinds dit gebied werd gesplits hebben we zooooveel wonderen gezien! Onderzoekers en less-active lijken wel uit de lucht te vallen! Afgelopen week vonden we een nieuwe onderzoeker en ze is heel erg open om meer over het evangelie te leren, wooohoooo! :D Momenteel onderwijzen we een minderactief lid en afgelopen vrijdag onderwezen we hem het plan van zaligheid en de Geest was zooo sterk! It was awesome! Na afloop van de les vroeg hij ons of we iedere dag konden komen. Daar moesten we lang over nadenken...HA! dus niet! NATUURLIJK! :D Toen zei hij: Oh, no, let's have a break in between. So let;s do it every other day :) WEll, dan zeg ik toch geen nee! (ahahhaha, hopelijk snappen jullie mijn grapje ;) ) Daarnaast hebben we de vader van een pasgedoopt lid die gedoopt wil worden. Maar zijn vrouw is een beetje.....anders....We bidden heel hard dat we met hem kunnen praten en hem kunnen onderwijzen!:D Ze zijn al eerder door zendelingen onderwezen. Toen zij het woord van wijsheid onderwezen werden ze pretty much het huis uitgeschopt. Ze wilden niet meer onderwezen worden. 

Afgelopen donderdag kregen we een telefoontje van een van onze bisschoppen. Hij vertelde ons dat hij een niet-lid had gevonden die wel door ons onderwezen wilde worden! Dus zoals je ziet, zoooooveel wonderen!!!!! :D It;s sooooo exciting! :D Gisteren bezochten we verschillende avondmaalsvergaderingen en 5 minuten voor tijd kwamen we in de Federal Heights ward. We konden naar de laatste paar minuten van een toespraak luisteren. Die toespraak werd gegeven door niemand minder dan Elder Kevin Pearson, de zeventiger over wie ik jullie twee weken vertelde. Zijn woorden waren super powerful! Na afloop kregen we de kans om even met hem te praten. Hij is zooo aardig!!! Onze wijkzendingsleider zorgde ervoor dat we hem kon ontmoeten. Zodat we wat meer met hem konden spreken. Hij vroeg Elder Pearson of we die avond langs konden komen om een boodschap met hem te delen. Oh mijn hemel.....Wat kunnen twee jonge inadequate zuster zendelingen een algemene autoriteit onderwijzen?!!!! O.O Maar goed, tegen een algemene autoriteit zeg je toch geen nee. Wij kwamen die avond bij hem en zijn familie langs, and it turned out to be pretty good!
 
We hadden geeneens tijd om een boodschap met hem te delen, maar onze wijkzendingsleider vroeg hem om ons wat te vertellen. Ik zal nooit vergeten wat Elder Pearson tegen ons zei. Hij zei dat we ons moesten focussen op ieder individu, dat we met iedereen de boodschap moeten delen dat God een liefhebbende Hemelse Vader is. Zoals jullie wellicht weten is dat het eerste beginsel in de eerste les in PMG. Hij zei dat als mensen voelen dat God van hun houdt en dat ze kunnen voelen dat er Iemand voor hun is, dat dat het meest belangrijke is dat we voor mensen kunnen doen. Dat is het beginsel wat mensen doet veranderen. Hij zei dat zelfs als het ons 20 minuten kost om mensen die Geest te laten voelen, dat we dat moeten doen. Voor ons was dat zooo geweldig om te horen! Want in de MTC heb ik altijd het gevoel gehad dat 'God is our loving Heavenly Father' het meest belangrijke is om mensen te onderwijzen en dat dat beginsel het leven van mensen zal veranderen en dat verandering van binnenuit zal komen wanneer mensen dat begrepen.
 
Toen ik in het zendingsveld kwam, werd dat meer op de achtergrond geplaatst omdat mijn companions dat niet superbelangrijk vonden om te onderwijzen. Maar sinds Sister Orellana en ik samenwerken, hebben we dat met zoveel mensen gedeeld, omdat we allebei zo sterk het gevoel hadden dat dat hetgene is wat mensen nodig hebben. En dat werd door een algemene autoriteit bevestigd! :D Tevens zei hij: you are great sisters. You have beautiful smiles and you just glow :) 

WHAAAAAAAA!!! Well, een beter compliment van een algemene autoriteit konden we niet krijgen! :D Man, hij is naast Elder Holland, President Uchtdorf, President Monson en Sister Dalton nu mijn favoriet! :D Het is ongelooflijk de Geest die je kunt voelen wanneer hij spreekt en wanneer hij gewoon zijn ding doet. Hij heeft zoveel liefde voor mensen! :) Toen we weggingen, gaf hij ons een hand en legde hij zijn hand op mijn schouder en glimlachte en zei: It was so good to see you! :)

Man, he TOTALLY made our day! It was INCREDIBLE!
Ik houd van jullie allemaal en ik bid dat jullie een geweldige week zullen hebben!
Lots and Lots of Love
Sister Spijkerman
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten