maandag 4 augustus 2014

Happy Pioneer Day

maandag 28 juli 2014,


Heeeey allemaal!
Man, wat een week! Ik heb zooooveel te vertellen!
 
Allereerst natuurlijk de pioneer trek! Eerlijk gezegd zijn er geen woorden die kunnen beschrijven hoe het was! Op de heenweg zat ik naast Sister Golden. We besloten lofzangen te gaan zingen, want het was echt een kippenhok in de bus (wat anders kan er gebeuren met a whole bunch 18 en 19 jarigen, hahahah). Al gauw zongen de elders achter ons met ons mee (Elder Lovin, een van de elders, was in mijn district 2 transfers geleden) en dat was echt supercool! Dat was een hele fijne ervaring :).
 
The trek....
Eerlijk gezegd zag ik er een beetje tegenop, omdat het hier zo ontzettend warm is, maar het viel reuze mee, seriously. Ik dacht dat het veel erger zou zijn. We liepen als een stelletje quails, ahahahah.(oh, jullie weten waarschijnlijk niet wat een quail is...In Utah hebben we quails overal. Jullie moeten ze maar googlen! Quails are the cutest!!!!! En ze rennen ontzettend snel)  De mensen op de ranch zeiden dat ze nog nooit een groep hadden gezien die zo snel de trek liepen. ahaha, Tja, daar heb je dan ook zendelingen voor! Walk with purpose! :D 

De sister's pull was zo geweldig! Het was een geweldige geestelijke ervaring! We werden gevraagd om niet te praten terwijl we de handcart omhoog brachten. Zodat we konden nadenken over al de vrouwen die ons voor waren gegaan. De sister's pull was ontzettend zwaar. We gingen steil omhoog en een handcart is niet zo licht, hahaha (tenminste, wanneer er geen elders zijn om je te helpen :P). Maar ik kan me niet voorstellen wat al die geweldige zusters voor ons hebben moeten doorstaan. Sommigen hadden hun man verloren, anderen hadden hun man in het Mormon Battalion. Niet wetende of hun man zou terugkeren.
 
Week na week lopen en een handcart trekken met kleine kinderen die niet konden helpen trekken of duwen. Het is een wonder dat deze zusters het overleefden. Terwijl we daar liepen voelde het alsof ik me op heilige grond bevond. Ik weet zo zeker dat the God of Israel was with these women and these people. De wonderen die er in die tijd zijn gebeurd zijn ongelooflijk.
 
Op de top van de heuvel spraken we een gebed van dankbaarheid uit en het was alsof engelen ons omringden. Deze ervaring heeft onze zending zeker weten meer eenheid en liefde voor elkaar gebracht. Na deze ervaring begrijp ik eindelijk hoe de pioneers dit allemaal hebben kunnen doen. They had a purpose. They had a mission. And because they had a righteous and divine mission and purpose the Lord helped them. I'm sure they felt the Spirit so strong every day, knowing that angels were pushing and pulling with them! Knowing they were establishing Zion. and that's how I felt as I was pushing the handcart the entire trek. I was doing it for a greater purpose than just pushing a handcart. It was building and strengthening me! I was coming closer unto the Lord. And that gave me the energy and strength to keep on going. It was the most amazing thing ever!

 
 
 
 
 
 
 
Oh ja, dat moet ik ook nog vertellen.
Toen we in de morgen allemaal bij het zendingskantoor bij elkaar aan het komen waren. Kwam sister Winn (secretaresse van de zendingspresident. Ze is van Duitsland en ze is zooooo ontzetttend CUTE :3) naar me toe om me te vertellen dat ik een pakketje had gekregen! :D YIPPIE!!! Dus ik was natuurlijk superblij! :D
 
Ze vertelde me dat het nogal een vreemd pakketje was, omdat het naar hetzelfde adres was gestuurd als waar het van gezonden was. Toen het pakketje binnenkwam, dachten sister Eberhardt en sister Winn dat het een bom was.  whahahahahha XD Dus ze maakten het open en toen zagen ze dat er Nederlandse spulletjes in zaten, dus ze belden Elder Scherf. Om te vragen of het voor hem was. Maar hij zei dat dat niet zo was, dus dat het voor mij meost zijn :) Dankjewel voor het lieve pakketje en bedankt Jason!!!! :D
 
Donderdag was het Pioneer D
ay, which is a Utah state holiday! In de morgen hadden we de kans om naar de parade te gaan. Deze parade is een van de grootste in de VS (de derde plaats geloof ik). :D Het was zoooo cool!!! :D
 
We hadden zaterdag een ontbijt in de buurt met leden van de wijk en niet-leden. Komt onze WML  naar ons toe en vertelt ons dat er iemand is die meer over de kerk wil leren! :D Dus wij gaan naar deze zuster toe om haar te leren kennen. Ze vroeg ons of we elkaar na het ontbijt in haar huis kunenn ontmoeten. In haar huis vertelt ze ons dat ze herhaalde dromen heeft over dat ze lid van deze kerk moet worden. Ze vertelde ons dat ze vaker zulke dromen heeft en dat ze daarnaar moet luisteren.  Dus nu wil ze gedoopt worden, omdat in haar droom haar werd verteld dat ze lid moest worden van de kerk! :O :D WHAAAAT?!!!! Seriously, zulke verhalen hoor je alleen in Zuid-Amerika. Nu gebeurt het in het echt met ons!!!!! :O Ze heeft heel veel diepe vragen, maar oh mijn hemel, deze zuster is voorbereid! :O :D THE LORD IS THE BEST!
 
Met mij gaat alles goed! UTAH IS THE BEST!!!! :D Man, I LOOOOVE serving here! :D Dank jullie wel voor alles!!! Ik houd zoveel van jullie en dank je wel voor jullie ondersteuning, de pakketjes, de brieven, gebeden en gewoon alles! 
Heeeeel veel liefs,
Sister Spijkerman


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten