maandag 27 januari 2014

Thank You!!!!

27 januari 2014

Heeeeeey allemaal!!!
Gosh, ik ben alweer anderhalf maand op zending! O.o Unbelievable! O.O But I'm loving it each and every day....oh wacht...Ik zal proberen Nederlands te spreken... :) over Nederlands gesproken... Mijn Nederlands is belabberd :D Ik heb zelfs een amerikaans accent :o Ik kan haast niet meer in het Nederlands denken :) alleen tellen :) Ik leer mijn companion Nederlands en dat is ontzettend grappig :D We kwamen erachter dat ' Ik hou van jou' behoorlijk Chinees klinkt :P

Afgelopen week hadden we diner at a member's house. Hij heeft in Nederland gediend, maar nog specifieker: hij heeft in APELDOORN gediend! Deze familie kent de familie Stigter en familie van Eeden! Dat zijn hun vrienden! Echt waar, dat Disney liedje "It's a small world after all" is zooo waar! :O :D

Zaterdag besloten we de hele dag te lopen. Aangezien we de auto een beetje zat waren en we depressief waren omdat we zoveel zijn aangekomen sinds we hier zijn :) (niet letterlijk nemen). Maar goed, tijdens het lopen kom je ook veel meer mensen tegen. We besloten langs te gaan bij een gezin. Het was prachtig weer en we zaten allerlei Disney liedjes te zingen (met aangepaste missionary lyrics). We gingen dus bij dat gezin langs. nou, het ding is met dit gezin dat mijn companion en haar vorige companions de kinderen hadden onderwezen. Maar dat geen enkele zendeling OOIT de ouders heeft ontmoet! O.o de kinderen zijn 8 en 10 jaar en de ouders zijn inactief. de moeder wilde dat ze gedoopt werden, maar we hebben haar en haar man dus nog nooit gezien of ontmoet. We zijn wel tig keren langs gegaan, maar zonder succes. So zaterdag gingen we langs en we vonden de kinderen eindelijk thuis. Ze wonen in bij hun grootvader. Hij is een actief lid, maar hun neef en nicht waren er ook. Zonder gepland waren we in staat om een les te geven! :D superawesome! We lazen 1 Nephi 4 wat een ontzettend geweldig hoofdstuk is. Helemaal voor kinderen, aangezien Nephi een hoofd afhakt. Undercover als Laban gaat. De schatkamer binnenkomt :D I mean, that is pretty cool right? :D We leerden hun ook dat Nephi naar de Geest luisterde en dat de Heer hem hielp om de koperen platen te bemachtigen. En ze vonden het allemaal GEWELDIG :D Het was echt een GEWELDIGE ervaring! 






Oh ja, we onderwijzen ook iemand anders. Zijn vrouw is lid, maar hij niet. Ze zijn in de tachtig en al hun kinderen zijn op zending geweest. De kinderen zijn allemaal actief in de kerk. Hij is het enige niet-lid. Hij is een tikkeltje eigenwijs en wil gewoon niet lid worden. Hij heeft het BvM gelezen, gebeden en alles, maar hij heeft een probleem...Hij gelooft niet dat de God van de Bijbel dezelfde is als de God van het Boek van Mormon!
Hij heeft zelfs President Monson ontmoet en die zei tegen hem: 'wacht niet te lang...' WOW O,o,o, Maar goed, afgelopen week hebben we hem het plan van zaligheid onderwezen. Hij zei dat als we elders waren geweest hij ons niet terug had laten komen. Maar hij mocht ons :) wel. Dus van de week hebben we weer een les met hem, hopelijk komt alles goed :D

Soms een beetje ontmoedigend wanneer mensen niet willen luisteren of geen vooruitgang maken :( . Toen las ik L&V 64: 29-34 dat was voor mij het antwoord!

Ik houd van jullie en dankjulliewel voor het schrijven! Brieven zijn altijd welkom hoor! 

Lots of Love,
Your missionary,
Sister Spijkerman
 
 
selfie
 
 
 
 










  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten