maandag 13 januari 2014

The field is white already to harvest......

Maandag 13 januari 2014
Heeeeeeee Allemaaal!!!
 
 
Dit is dichtbij ons huis/gebied. Prachtig!
 

Today is preparation day and I'm soooo excited to write you all :D
I"M IN THE MISSION FIELD!!!! Ongelooflijk hoe snel de tijd in the MTC is gegaan! :O I had the best time in the MTC EVER and I miss my district, but not very often, just sometimes :) They were the best :).
 
But anyway, ik wil jullie niet langer in spanning laten wachten :D Ik zit nu in....Canyon Rim, wat volgens mij een suburb is van Salt Lake, maar dat weet ik niet zeker. Ik dien in 1 stake, the Canyon Rim Stake en die stake beslaat ongeveer de grootte van de Aa-landen (I;m not kidding). We hebben 7 wards! :) CRAZY :D.Members EVERYWHERE :D. Maar het is GEWELDIG! Mijn trainer is Sister Knight from Australia. Melbourne, she is awesome :D Ze is nu 3 maanden in het veld, dus we leren en groeien samen nog :) We have a lot of things in common, so that's awesome! We're living with members, in their basement, and it's THE BEST :D Ze zijn ontzettend aardig! We hebben de hele basement voor onszelf, wat inhoudt dat we een slaapkamer, studeerkamer, 2 badkamers, een storage ruimte, een lounge ruimte en een wasruimte hebben (sommige dingen delen we uiteraard, maar in principe gebruiken we de hele basement) én we mogen ook hun vaatwasser gebruiken :) Dus zoals je merkt ben ik rijkelijk gezegend :D
 
Verder zijn alle mensen hier ONTZETTEND aardig, zelfs als ze niks van onze boodschap of de kerk willen weten. Dus daar ben ik heel erg blij mee :) De leden hier zijn ontzettend geweldig :) We hebben elke avond een dinner appointments. We krijgen referrals van hun. In deze zending doen we niet aan tracting or aan proselyting, omdat het gewoon niet effectief is. Meer dan de helft van de tijd zul je members aan de deur krijgen, dus dat werkt niet echt. Onze area is compleet afhankelijk van member referrals and appointments die set up zijn door de ward mission leaders. 
 
 
Aangezien de MTC tijd ingekort is, hebben we een in-field program called the 12-week program,  dan gaan we erop uit met onze auto (oh, wat mis ik fietsen :O alhoewel het nu wel handig is met de sneeuw :P ). We contacten de referrals en gaan op bezoek bij inactieve leden. Het is ontzettend leuk (vind ik) en je leert ontzettend veel mensen kennen :) Helaas zijn de mensen vaak niet thuis, Aangezien het tussen 1.00 and 5.00 is, maar we werken hard :) In dit gebied wonen ONTZETTEND veel inactieve leden. Ik denk dat zo'n 40 procent inactief is. And it's so sad to see that they have lost the truth in their lives :( But that's why we are here :D To help and invite them to come unto Christ :) The gospel truly changes lives :) And I'm so so grateful for that gift!
 
Oh ja, jullie wilden weten of het hier koud is.... Verbazingwekkend genoeg kan ik zeggen dat ik het hier niet koud vind (zegen :D). De lucht is op zich koud en er ligt veel sneeuw en het sneeuwt veel, maar ik heb het eigenlijk bijna nooit koud. Ik kan zelfs met m'n jas open lopen en zonder handschoenen en muts naar buiten. In Nederland is het kouder, omdat het klimaat veel natter is en er veel meer wind staat. De kou in Nederland gaat in je lichaam zitten en hier voel je de kou gewoon om je heen. Dus nee, ik ben hier niet aan het doodvriezen hoor! Maak je maar geen zorgen! :) Wel lief dat iedereen dat wilde weten :) Trouwens Jose en Metske bedankt voor hun lieve kerstkaartjes? Ik was zo verbaasd toen ik dinsdag (7 januari) het zendingskantoor binnen kwam lopen en ik drie enveloppen ontving :D Ik was zoooooooooooo blij :D :D :D DANKJULLIEWEL :D
 
Post is zo leuk te krijgen. Emails ook hoor maar die kan ik alleen op maandag openen en lezen. :D
 
Een andere message die ik met jullie wil delen is Job 19:24 (?) and it says: I know that my Redeemer liveth and something with latter days. Guys, our Redeemer lives. that's the reason why we believe, That's the reason why we go to church and keep His commandments. That's the reason why I'm here on a mission. My nametag says: The Church of JESUS CHRIST of LATTER DAY Saints. We have an amazing gift in our lives, The Atonement! We have happiness and peace in our lives because of that precious gift, but a lot of people don't have that! They need it, even though they don't realize it. I love sharing this message with the people here and even with you all :)
 
 
 
Ik houd van jullie allemaal ontzettend veel en ik hoop dat alles goed met jullie gaat! Ik ben ontzettend trots op jullie! Oh ja, en ter aanmoediging om aan de zendelingen in Nederland/België te geven: '
geef de zendelingen referrals :D' Het hoeft niet iemand te zijn die je goed kent, maar gewoon iemand die je kent. Iedereen heeft het evangelie nodig, dus weet niet bang for the Lord Thy God is with thee.
So, ik wil jullie aanmoedigen om dat te gaan doen :D
 
I LOVE YOU ALL! ik hoop dat alles goed gaat en een heeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel van sister spijkerman :D en schrijf vooral brieven (hint) :D
 
Lots and lots of love sister Spijkerman
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten