zondag 29 december 2013

Dreaming of a white Christmas - it finally came true!!





My companions - here we go

Heee allemaal,

It's PREPARATION DAY :D Wooohoooo!!! Ik heb de meest geweldige Kerst gehad :D Elder Bednar kwam spreken tijdens onze Christmas Devotional en hij deed iets heel bijzonders. Er werden 200 mobieltjes uitgedeeld en via onze mobieltjes mochten we hem een vraag stellen die hij via zijn Ipad binnen zou krijgen. Dus we kregen de kans om hem persoonlijk een vraag te stellen! Het was een hele bijzondere ervaring en het was super om erbij te mogen zijn :) Een gedachte die hij met ons deelde was de volgende: ' Knowing who you are is THE tool to fight against temptation.' I love that thought :) Oh, verder nog over Kerst. We hadden met onze district lootjes getrokken, dus iedereen had voor elkaar een klein cadeautje gekocht of gemaakt :) En mijn companions en ik hadden het klaslokaal versierd :) Het was zoooo'n geweldige ervaring! Het was echt supergezellig en er heerste echt een sfeer van liefde en vriendschap :) ik zal ze echt gaan missen als ik in het zendingsveld ben :) Op de Kerstdag zelf hadden we ook een talentenshow en dat was echt SUPER :D Echt superveel talent hier! Daarna hadden we onze christmas dinner/lunch en daarna hadden we elder Bednar, en vervolgens hadden we een muziekprogramma dat bij de meeste zendelingen geloof ik niet zo in de smaak viel....'s Avonds keken we met z'n allen een MoTab Christmas Concert, ik geloof van vorig jaar. Maar eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel van meegekregen, omdat iedereen een beetje veel aan het kakelen was...     ^ ^ ahahahha, je raadt nooit hoe ons christmas dinner eruitzag?
 

Dus mijn dinner bestond uit een appel, een armzalige sandwich met neppe kaas en ham, twee chocolate chip cookies en een blikje sprite in een papieren zak.

We raakten aan de praat met twee zendelingen uit Australia (sorry, dit toetsenbord kent geen trema's). en een vertelde mij dat hij in de 'mines' werkte voordat hij op zending ging, maar ik verstond dat hij voor 'manes'  ofzoiets werkte, dus ik zo: 'oh, dat klinkt interessant en zo gaaf, blablablabla, maar nee, ik ken geen company met de naam Manes. nooit van gehoord, blablabla.'  maar later toen hij het aan mijn companion uitlegde, begreep ik pas dat hij het over 'mines'  (dus mijnen) had in plaats van een of andere company. echt super dom. Dus ik liep maar te blablabla'en dat ik nog nooit van mijnen had gehoord....maar toen ik eenmaal begreep dat het over mijnen ging, zei ik tegen mijn companion: ' mines? that's like slavery! :O'  maar ik was vergeten dat hij ons kon horen............... whoopss...........

Trouwens, had ik verteld dat ik afgelopen zondag als eerste een toespraak moest geven? o.o Iedereen moet van tevoren een toespraak voorbereiden van 3 a 4 minuten en tijdens de avondmaalsvergadering hoor je of je moet spreken of niet. en ja hoor, natuurlijk was het: 'zometeen zullen we als eerste van sister spijkerman horen :)' 
thanks brother vaughn -_- maar goed, ik heb het overleefd.
 
Ik ben trouwens de 'Nederlandse'  elders tegengekomen (al vorige week eigenlijk, vergeten te vertellen ^ ^ ), of beter gezegd, ze weten mij te vinden :P en het is echt supergrappig om ze Nederlands te horen praten. Gisteren ging ik samen met mijn companions naar ze toe om ze met hun Nederlands te helpen (waar niks van gekomen is) en een andere elder was de ' Nederlandse' elder aan het plagen. De 'Nederlandse'  elder keek hem boos aan en zei heel zelfverzekerd en met heel veel overtuiging: 'Ik ben stom!!!', dus ik was like: ok?.... O.o and I just started to laugh and explained to him that he said: 'I am stupid!!!!!!' Iedereen moest zo hard lachen. Hij wilde namelijk tegen de andere elder zeggen: ' jij bent stom!!!!' yeah, it was so funny...

Goed, ik ga er maar eens een einde aan breien...hopelijk kan ik nog de foto's sturen vandaag. I love you all and my thoughts are with you, but not too often :D the gospel is so true and I'm so so so grateful for my Savior, Jesus Christ :)


My district bij de Provo temple
 

Lots lots of Love,

sister Spijkerman

 



1 opmerking:

  1. Oh, mines! And not zwarte piet?
    Echt iets voor zuster Spijkerman om zo iets zeggen!
    Love you Sister Spijkerman!!

    BeantwoordenVerwijderen